7 дієвих порад, як доводити розпочате до кінця.

1. Складайте списки справ. Візьміть ручку та аркуш, відкрийте спеціальну програму або застосунок і просто зараз складіть список усіх справ, що тяжіють над вами. Відпочиньте на 10 хвилин, розслабтеся, адже ви вже виплеснули все, що вас хвилює, на папір/екран. Поверніться до списку, погляньте на нього критично: яка з перерахованих вище причин заважає довести кожну із зазначених справ до кінця? 

2. Викреслюємо непотрібне. Прочитайте список ще раз. Подумайте, а ці книжки допоможуть вам у кар'єрі? Справи, які не доцільні, викресліть зі списку. Краще витратьте час на справді щось важливе. 

3. Запам'ятовуємо "правило двох хвилин". Є в тайм-менеджменті такий принцип - "правило двох хвилин": справи, які заберуть не більше 2-5 хвилин, виконуються негайно і викреслюються. Розібрати полицю в шафі, навести лад на поличці у ванній, завантажити пральну машину білизною - все це займає не більше 5 (максимум 10) хвилин. Минуло лише півгодини, а у вас уже зроблено від 5 до 10 справ! 

4. Стань французом - з'їж "жабу". Виділіть зеленим кольором у списку всі пункти, причиною невиконання яких стала лінь. Це найнеприємніші справи, які ви відкладаєте до останнього, у тайм-менеджменті вони називаються "жабами". "Їсти жаб", тобто справлятися з нелюбимими справами, краще зранку. Наприклад, від вас вимагають щось написати. Уявіть у найдрібніших подробицях, як ви його пишете. Відчуйте, зробіть і витратьте залишок дня на більш приємне проведення часу. 

5. Поділіть "слона". Найважчі та найскладніші справи називаються "слонами". Якщо ви не знаєте, з чого почати, спробуйте "слона" поділити - розбити справу на кілька етапів або справ. Що простіше і швидше виконується етап, то краще. Що ваша свідомість сприйме легше: 5 складних і довгих справ за часом чи 20 простих 5-хвилинних справ? Головне правило - повертайтеся до них у вільну хвилину. Припустимо, ви вирішили вивчити французьку мову. Вранці вивчили одне правило граматики, вдень - 10 слів, ввечері склали кілька речень із новими словами за вивченим правилом. Дивись, через кілька місяців уже зможете непогано висловлюватися з вашими діловими партнерами-французами. 

6. Хваліть себе. Ніщо так не тішить і не надихає, як довгий список виконаних справ. Тому щойно виконали справу, сміливо її викреслюйте і обов'язково хваліть себе за це. Ентузіазм збільшиться, якщо за труднощами як рятувальне коло маячитиме заохочення: шопінг, приємний вечір, смаколики до чаю. 

7. Підбивайте підсумки. Виділіть кілька годин раз на тиждень або на місяць (кому як зручно) і підведіть підсумки. Ви помітите, що багато справ доведено до кінця, кілька "жаб" зникли, а кілька "слонів" всохли наполовину. Ще раз похваліть себе і доповніть список новими справами.