Пом'якшення конфлікту
У всіх нас періодично виникають труднощі у стосунках з оточуючими людьми та "складні розмови". Звичайно, в ідеалі, необхідно намагатися зі свого боку знаходити компроміси. Однак, якщо ж усе було зроблено для збереження миру у взаєминах із людиною, але конфлікту уникнути не вдалося, то краще враховувати два правила ведення діалогу:
- Під час опису того, що Вас засмутило, уникайте займенника "Ти" ("Ви"). Наприклад, використання фраз на кшталт: "Ти мене злиш своєю поведінкою", "Ти поводишся негідно" тощо. Краще розкажіть співрозмовнику, які Ви відчуваєте почуття і через яку його дію. Наприклад: "Мене дуже засмучує ситуація, що склалася", "Мені боляче дивитися на саморуйнівну поведінку близької людини".
У такий спосіб вдасться уникнути прямого звинувачення опонента, що призводить до виникнення в нього почуття провини (виправдання), недооціненості (відсторонення і блокування) та захисної реакції (контробвинувачення).
- Уникайте жестикуляції в бік розташування співрозмовника. Будь-які помахи руками, нахили корпусного тіла у напрямку до опонента під час "розбору польотів" розцінюються ним на підсвідомому рівні джерелом потенційної небезпеки фізичної атаки. У результаті "вмикається" захисний механізм людини і досягнення мирного вирішення конфлікту стає складнодосяжним завданням. Найкраще жести і рухи тіла під час з'ясування стосунків спрямовувати вбік.
Пам'ятайте, що складна ситуація рано чи пізно буде вирішена, а зіпсовані стосунки залишаться.